Vä­ki­val­las­ta rat­kai­sui­hin ja vä­ki­val­lat­to­maan elä­mään – Va­sem­mis­to­nais­ten IG-li­ve nais­ten­päi­vä­nä 8.3. klo 17.30

Vasemmistonaiset järjestää Väkivallasta ratkaisuihin ja väkivallattomaan elämään -IG-liven naistenpäivänä 8.3. klo 17.30–18.30. Tervetuloa mukaan seuraamaan keskustelua ja kysymään sukupuolittuneesta väkivallasta!

Veronika Honkasalo on pukeutunut mustavalkoiseen asuun. Hänellä on ruskeat pitkähköt hiukset ja hän katsoo suoraan kameraan. Kuvassa on teksti "Naistenpäivän IG-live ke 8.3. klo 17.30-18.30"

Suomessa tuhannet naiset kokevat väkivaltaa päivittäin ja keskimäärin 15–20 naista kuolee vuosittain kumppaninsa tai entisen kumppaninsa surmaamana. Miksi tätä järkyttävää ihmisoikeusongelmaa pidetään niin normaalina osana suomalaista kulttuuria, ettei se koskaan nouse kansalliseksi huolenaiheeksi? Missä viipyvät kriisin ratkaisut?

Kansanedustaja ja Vasemmistonaisten puhenainen Veronika Honkasalo ja Amnestyn sukupuoleen ja seksuaalisuuteen perustuvan syrjinnän asiantuntija Pia Puu Oksanen keskustelevat Vasemmistonaisten IG-livessä sukupuolittuneen väkivallan eri ilmiöistä ja ratkaisuista.

Sukupuolittunut väkivalta on ihmisoikeusongelma, joka on ratkaistava tulevalla vaalikaudella. Millaisia sukupuolittuneeseen väkivaltaan liittyviä kysymyksiä tulevalla eduskunnalla on edessään ja millaisia lakiesityksiä tulemme näkemään? Mitkä ovat vasemmiston ratkaisut?

Ei yhtäkään surmattua naista enää!

Voit kuunnella keskustelua Vasemmistonaisten ja vasemmistoliiton Instagram-tileillä. Ota Vasemmistonaiset seurantaan Instagramissa! https://www.instagram.com/vasemmistonaiset/