Raportti Valtikan 5.-6.5. kokouksesta

Raportti Valtikan 2/2018 kokouksesta

Vasemmistonaisten Valtikka kokoontui 5.-6.5. Helsingissä. Tämä on raportti kokouksen keskeisimmistä aiheista ja päätöksistä.

Vasemmistonaisten hallitus eli Valtikka kokoontuu neljä kertaa vuodessa linjaamaan poliittisia sisältöjä ja koordinoimaan toimintaa. Valtikkaan kuuluu puhenainen, kaksi varapuhenaista sekä 20 varsinaista jäsentä.

Vaalitukea naisehdokkaiden yhteisiin tapahtumiin

Valtikka hyväksyi hakuohjeet ja -aikataulut eduskunta- ja maakuntavaalien naisehdokkaiden yhteistapahtumiin myönnettävää rahallista tukea varten.

Tukea myönnetään tapahtumille, jotka ovat joko Vasemmistonaisten toimintaryhmän tai vähintään kahden ehdokasnaisen yhteistyössä järjestämiä. Yksittäisen ehdokkaan kampanjointiin tukea ei myönnetä.

Hakemukset eduskuntavaalituesta 6.1.2019 mennessä, maakuntavaalien tuen hakuaikataulu julkaistaan heti kun vaalien ajankohta on tiedossa.

Lisää tietoa vaalitapahtumiin myönnettävästä tuesta vasemmistonaiset [at] vasemmisto [dot] fi.

Vasemmistonaiset tukee Kuuluu kaikille -kampanjaa

Vasemmistonaiset on mukana Setan ja Trasekin Kuuluu kaikille -kampanjassa, jonka tavoitteena on translain kokonaisvaltainen uudistus, jotta sukupuoltaan korjaavien ihmisten hyvinvointi ja ihmisoikeudet toteutuvat. Keskustelimme kokouksessamme ajankohtaisista translakiin liittyvistä aiheista Trasekin edustajien kanssa.

Lue lisää tiedotteestamme.

Päivitimme toimintaryhmien avustusohjeita

Vasemmistonaisten toimintaryhmät voivat hakea toiminnalleen avustusta Valtikalta. Päivitimme toimintarahan hakuohjeita, jossa uudeksi kriteeriksi otimme sen, ettei alle 300 euron tuen hakemiselle tarvitse olla omarahoitusosuutta.

Voit tutustua päivitettyyn toimintaryhmäavustusten hakuohjeeseen täältä.

Tulevia tapahtumia

18.8. klo 11-15 Kuka saa puhua – kenet vaiennetaan? -feminaari tapahtumatila Huoneen Taika-huoneessa.
18.-19.8.2018 Vasemmisto-risteily Silja Europalla. Matka varattavissa www.vasemmisto.fi -sivun kautta.

Vuoden 2018 kokousaikataulu

3/2018 19.8. puolueristeilyllä
4/2018 1.-2.12. Helsingissä

Vasemmistonaisten toimintaryhmien toimintarahahakemukset tulee toimittaa Valtikan kokousta edeltävään maanantaihin mennessä, jotta ne käsitellään Valtikan kokouksessa. Katso tarkemmat tiedot toimintarahan hakuohjeesta.

Lisää tietoa Valtikan kokouksista saat olemalla yhteydessä vasemmistonaiset [at] vasemmisto [dot] fi.