Pippuri-lehden viimeinen numero

Viimeinen Pippuri naispolitiikan soppaan!

Vasemmistonaisten verkostolehti Pippurin paperiversion ilmestyminen päättyi vuoden 2015 lopussa. Tänä vuonna tiedottamisessa puhaltavat uudet tuulet, kun Vasemmistonaiset avasivat Feministipistoja -blogin ja aloittaa neljä kertaa vuodessa ilmestyvän uutiskirjeen julkaisemisen.

Viimeisessä lehdessä tarkastellaan Pippurin vuosikertojen valossa kiinnostavasti vasemmistolaisen feminismin kuumia kysymyksiä reilun 20 vuoden aikajaksolla: sukupolittunut väkivalta, hoivan politisoiminen, naisten palkat, työn ja perheen yhteensovittaminen, seksiteollisuus, naiset päätöksenteossa ja vallassa, naiset ja naisten tekemän politiikan asema ja arvostus niin Vasemmistliitossa kuin laajemmin, rasismi, hyvinvointivaltion sukupuoli, feministeihin kohdistuva viha, kansaivälinen yhteistyö, sukupuolitietoisuusden merkitys henkilökohtaisesti ja poliittisesti, naisten yhdessä tekemisen ilo ja solidaarisuus. Teemat ovat pysyneet, muuttaneet vain muotoaan; joissain asioissa on menty eteen päin, joissain siksattu edestakaisin.

Ja paljon muuta!

Voit tilata Pippuri-lehden viimeisen numeron irtokappaleen lähettämällä sähköpostia vasemmistonaiset [at] vasemmisto [dot] fi.