Kuluttajan suoja koskee myös Perussuomalaisten äänestäjiä

Vasemmistonaisten mielestä tämä on vastuun pakoilua ja häikäilemätöntä vallan kahvaan kiipimistä keinolla millä hyvänsä. Vasemmistonaisten mielestä kuluttajan suojan pitää koskea myös puolueita. Puolueen jäsenyyden valittaessa tai äänestyslipun kautta valtakirjan puolueen edustajille antaessaan, äänestäjällä on oikeus tietää, mitä tilaa ja mitä saa.

Perussuomalaisten listoilta kunnan valtuustoihin valittiin mm. useita Suomen Sisu – nimisen järjestön jäseniä. Suomen Sisun nettisivuilla ”onnitellaan lämpimästi massiivisesta vaalivoitosta yhdistyksen lukuisia läpimenijöitä”.

– Tiesivätkö kaikki perussuomalaisia äänestäneet, millaisia arvoja ja millaisten yhdistysten jäseniä he tietämättään kannattavat, Vasemmistonaisten puhenainen, kansanedustaja Minna Sirnö kysyy.

– Tiesivätkö he sitäkään, että Suomen Sisun keskustelufoorumilla esimerkiksi lukee, että ”maahanmuutto ei vaadi tutkimusta, koska jokaisen neekerin ja ählämin maahanmuutto on katastrofi”.

Sivujen ylläpitäjän olisi helppo halutessaan poistaa tällaiset vihaviestit. Sivujen ylläpitäjä eli yhdistys ei voi pestä käsiään ilmoittamalla, ettei vastaa kirjoittajien näkemyksistä. Myöskään  yhdistyksen aktiivin Jussia Halla-ahon ulkomaalaisten raiskauksiin liittyvät toiveet – eli että ne kohdistuisivat vihervasemmistolaisiin naisiin – eivät sananselittelyistä parane.

Vastuu puolueen linjasta on kunkin puolueen johdolla. Tämä koskee myös Perussuomalaiset – puoluetta ja puheenjohtaja Soinia. Soinin on vihdoin ilmoitettava selkeästi, mitä mieltä hän henkilökohtaisesti ja hänen johtamansa puolue on Suomen Sisu – järjestön arvoista ja päämääristä.