Kokoomuksella ei näyttöjä naisten palkkojen parantamisesta

– Puheenjohtaja Katainen on korvat heiluen viime päivinä rummuttanut koulutettujen naisten palkkojen nostamisen puolesta. Tähän saakka kokoomus on kuitenkin ollut ensimmäisenä torppamassa kunnissa esitetyt parannukset. Näin kävi esimerkiksi Helsingissä, jossa sekä Vasemmistoliitto että demarit esittivät ensi vuoden talousarvioon 25 miljoonan korotusta hoiva-alan palkkoihin. Esitys kaatui kokoomuksen vastustukseen, Syvärinen muistuttaa.

– Millä kokoomus sitä paitsi maksaisi lisäpalkat, kun sen politiikkana on verojen alentaminen ja julkisen sektorin tuntuva kaventaminen, Syvärinen kysyy.

Suurin osa niin sanotusta hyvinvointityöstä on naisten työtä. Naisten työolot ja samalla heidän työstään riippuvaisten kansalaisten arki on huonontunut.

– Yksityistämiset, kilpailuttamiset, jatkuvat organisaatiouudistukset ja jatkuvasti kiristyvä työtahti liian pienellä palkalla ovat seurausta kovasta ja lyhytnäköisestä politiikasta, jota kokoomus on etunenässä mukana ajamassa.